torsdag 7 april 2011

Yiiihaa! Målning pågår!

Jag tycker om att måla. Nu har jag snart målat
alla väggar i hela huset. Flera av väggarna är klara,
en del är bara grundade och lite efterspackling
kommer att ske där man ser att det behövs.
Olivers rum är nästan helt klart. Alla väggar är
målade i färger enligt hans önskemål. Se ovan!
Sedan ska även en av de svarta väggarna prydas
med graffitti, men det får bli ett lite senare projekt.
Min graffittiskiss är i stort sett klar, men tiden finns
inte för att måla upp den på väggen ännu.
Ett litet missöde i Olivers rum blev det dock. Han
fick liksom Isabelle tillåtelse att skriva några
minnesord om Ruth på väggens gipsskivor med
spritpenna. Hmm... inte smart drag av mamman.
Trots grundfärg, två lager kvistlack och två lager
turkos färg syns det genom, nästan lika klart som
direkt han skrev det på väggen.
Det blir nog att måla en svart rand från golv till tak
på den väggen. Kan bli fint att hänga tavlor där.
Vi får lösa det på bästa sätt.
Vad jag inte riktigt ser fram emot är målningen
av all råspont som vi ska ha till innertak. Vi har
bara fått ungefär hälften levererat ännu, men
det är ändå en hel massa att måla. Sedan ska vi
sätta upp det i helgen när vi båda är lediga.

1 kommentar:

  1. Här går det undan!=)härligt med sånt roligt som målning.. och fint blir det!=) Skönt med sommar snart också så går allt lite lättare. Kram från Ida mitt emot. =)

    SvaraRadera