torsdag 28 april 2011

Kampen med/mot råsponten går vidare

Jonas tog med sig husvagnen till byn förra helgen
för att hjälpa oss med innertaket i två dagar.
Jag agerade hantlangare till det var dags för mig
att åka till jobbet för kvällstjänstgöring.
Det blir trångt om utrymme att spika längst upp
under limträbalken.
Betydligt lättare blir det när arbetet går vidare
ovanför balken.
Uträkning och måttagning inför hålsågning
uppe på loftet.
Johan och jag har börjat på andra sidan.
På älven for isen förbi i stora sjok. När vi satt
ute och fikade lät det som ett vindspel eller som
att någon slog i skört glas när is stötte mot is.
Vackert!
Det tar tid, men det blir bra!
Det blir så himla skönt att slippa se den
inplastade isoleringen när man tittar upp.
Vi lyckades t.o.m använda några av de utdömda
bläbrädorna. De gick att halvera och antingen
börja eller starta med.
Jag och min kompis Ludolf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar