måndag 25 oktober 2010

Smelly cat, smelly cat...

... what are they feeding you??
Jag sjunger ofta när vi bygger och håller på. Och ja, Johan. Jag vet att jag sjunger hellre än bra!
Johan kom hem en dag efter jobbet och sa att han kommit på att jag låter som Phoebe Buffay i Vänner när hon sjunger Smelly Cat. Jag gillar Phoebe så det tog jag som en komplimang.
Bara för att han alltid ska påminnas om min sångtalang har jag tänkt att måla en "Smelly Cattavla". När vi kommit oss i ordning i huset ska jag stå uppe på loftet och blicka ut över älven. Med en pensel i hand och ett staffli framför mig ska jag som den gamla estetelev jag är måla en sådan tavla.
***
Värme i huset!
Bosse har installerat värmepumpen, så nu
har vi värme i huset. Johan har justerat lite då och
då för att försöka få till en lagom temp för att
arbeta i.
Vi har nu i helgen äntligen eldat upp den stora
högen med bråte som vi samlat ihop sedan i somras.
Vi hade även denna gång ringt och meddelat räddningstjänsten
att vi skulle elda. Det var nog tur det, en orolig
bybo ringde till min mamma och trodde att hela huset brann.
Nu får bygget bättre energier igen
när den gamla surdegen är uppeldad.
Gnistorna steg högt upp i höstmörkret.
Johan vattnade sin kompis björken flera gånger,
den fick det väldigt hett om stammen och
grenarna den kvällen.

3 kommentarer:

  1. Åhå!!! Man kanske kan få önska en låt!? ;)

    SvaraRadera
  2. Jag försöker undvika att sjunga inför andra än familjen, det är därför du får sjunga på festerna och jag håller tyst;)

    Jag såg förresten en billig ficklampa på Jula som såg ut precis som en mikrofon. Tänkte på dig då och att vi får köpa ett gäng sådana till vår inflyttningsfest.

    SvaraRadera
  3. Den ser jag redan fram emot!! :)
    Kram

    SvaraRadera