tisdag 2 november 2010

Första tapetrullen inhandlad

Nu har jag äntligen inhandlat en rulle av den tapet jag suktat efter i
ett års tid. Redan när jag såg den visste jag att jag ville ha den
mittemot ytterdörren, så att det är det första man ser
när man kommer in i huset. En våd på vardera sida om dörren
till tvättstugan och målad svart vägg på sidorna om våden.
Längtar till den dagen då
det är dags för sånt
jobb som att
tapetsera.
Känns som att det är ganska avlägset!
Tapeten är rosametallic med en stor
svart medaljong i sammetsflock.
Tänkte ha svarta karmstolar med rosa
sits eller svarta halvmånformade
bord stående framför varje våd.
Elektrikerna jobbar för fullt i huset
så snart har vi små spotar i varje
fönster.

3 kommentarer:

  1. Vad du är en flitig brud! Att du hunnit "se" hur tapeter och möblering skall vara, men det är väl det du just nu suktar efter. Ni kommer närmare och närmare och det ser ju så himla mysigt ut nu när det lyser hos er.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Ja, visst ser det lite mysigt ut nu de kvällar det lyser i huset. Puss, puss!

    SvaraRadera
  3. Haha precis vad jag skulle säga att det lyser ju så mysigt hos er! =)
    Å vilken underbar tapet! det kommer bli urtjusigt.så Spännande!
    jag vill också tapetsera nu! =) tids nog så..
    ha de gott

    SvaraRadera