tisdag 23 april 2013

Vardagsrummet


Nu har fotoväggen under takutskjutet med
spotlights kommit i ordning. Tre ramar gapar tomma på
denna sida. I den stora svarta blir det ett foto på Ruth.
I de två mindre vita ramarna (som knappt syns på bilden)
blir det lite härliga semesterbilder.
 LP-ramar med funktion att snabbt byta skivor. Just nu
hänger där Imperiets "Kickar", Sex Pistols "Never Mind the Bollocks"
och Jimi Hendrix "Concerts"

Spiraltrappan upp till loftet. Skönt att slippa
stegen vi fick använda i över ett år. Även på
denna sida väggen finns några tomma ramar
som väntar på att fyllas. Där ska bl.a Hilma ta plats
ovanför bilderna från vårt barfotabröllop på
Mauritius.


Hilma sitter vid glasdörren och spanar på  fåglar.

Den här ? hänger ovanför gungstolen i vardagsrummet.
Den köpte jag för 950 kronor från en antikaffär i Boden när jag
var i övre tonåren. Jag förälskade mig i den och använde hela
mitt studiebidrag för att köpa den. Vet inte vad den tidigare använts till,
men jag har alltid förknippat den med låten "Maria går på vägen"


Stenbordet av den fina klotdioriten.
Johan svetsade efter önskemål från mig ett underrede
 till det som jag låtit bli vackert rostigt.
Oliver i slutet av oktober, nyss hemkommen från sin
tio dagar långa sjukhusvistelse. Oliver var lovad att
inviga spiraltrappan innan någon annan fick använda den.
Och så blev det. Dörren till hans rum syns intill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar