onsdag 3 april 2013

Hallen - husets entré

Hallen är ju det första man möter när man öppnar husets ytterdörr och det sista man ser innan man lämnar huset. Hallen är väldigt viktig inom Feng Shui just eftersom energin till huset kommer in genom ytterdörren. Vi trivs med stor, ljus och luftig hall så att inte allting hopar sig när man kliver in. Då tar sig även energierna lätt vidare in till resten av huset.

Jag vill bli glad när jag kommer hem, så nu möts vi av en för oss glad och fin tapet mittemot ytterdörren.  

Ljus och lättstädad hall.

Tvättstugan finns bakom dörren. 

Ljusstake som liknar koraller

Praktiskt med en soffa att sitta på när man tar på sig skorna.  

Klädhörnan. Försöker hålla undan så att
det inte hänger alltför mycket kläder där,
men det är inte alltid det lyckas såhär bra. 

Badrumsdörren t.v och Bellas rum t.h.
Semesterbilder från Kuredu/Maldiverna hänger mittemellan. 

Små söta troll som gör mig glad när jag ser dem!

Betty Boop på motorcykel. Någon gång ska
jag ha en hoj igen.

Fina små kaktusljus som jag fått av Bella på morsdag en gång. 

Min jordglob från 80-talet lyser upp i hallen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar