tisdag 15 februari 2011

Släpp greppet för h#lvete

Var om till huset innan jobbet på morgonen.
-34 grader visade värmepumpens utetemp.
Är så less på denna kyla.
Imorse blev det därför inget vax och rufs i håret,
fuskpälsmässan drogs istället långt ner över öronen
för att värma. Johan brukar säga att jag
ser ut som en monchichi när jag inte fixar håret.
Och det är inte menat som en komplimang.
Våra kära vänner från Skara är nu på
väg hem från Mauritius, ön där vi
träffades och lärde känna varandra.
Den här vintern blev det ingen
fly-kylan-resa för mig & Johan.
Men nästa vinter åker vi igen.
Det måste bli så!

2 kommentarer:

  1. Men nu verkar den släppa greppet, bara -20 när jag lämnade byn på kvällen för jobb och på YR så verkar det bara vara fin väder som ska komma. Äntligen!!!

    Jag tycker era discokulor är så fina när dom glittar i vinden =)
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är det varmt och skönt ute. Det enda jävliga med det är att den sista (förhoppningsvis) kondensen kommer ner, men samtidigt är det bra, då kanske vi får lite fart på bygget igen.

    Helena har en idé till sommarens fester, hon ska dansa mellan discokulorna på taket =)

    SvaraRadera