torsdag 27 januari 2011

Patrull skyddar huset!

Var en sväng till IKEA i Happis igår.
Passade då på att inhandla lite brandskydd
i form av en 6 kg brandsläckare och en
brandfilt.
De är nu upphängda i hallen
för att snabbt finnas till hands
ifall att det skulle börja brinna.
Ytterväggen på loftet är nu klar.
Gipsning och spackling fixade vi klart idag.
Johan fick ryta till åt mig lite för att
jag skulle börja mäta och rita ut vinklarna
på gipsskivorna.
Jag hade fullt upp med inredningen
i huvudet =)
Vid lilla fönstret till vänster i bild kommer
min klädkammare att vara.
De två fönstren i mitten tillhör vårt
sovrum. Det lilla fönstret till höger blir i vår
lilla toalett. Johans klädkammare
blir vid sidan av toaletten.
Har nu bestämt att det blir
IKEAs Stolmensystem i
våra klädkammare.
***
Måste kanske förklara att
förra inlägget ska sjungas!
Melodin är Septembers
version av "Mikrofonkåt"
Det kanske inte var lika
uppenbart för andra som
för mig.
Den melodin fastnade i huvudet
medan jag spacklade.
***

3 kommentarer:

  1. Fan, hade velat ha värmeljus!!!

    SvaraRadera
  2. ??? Tänkte du att vi skulle testa upp brandsläckaren???

    SvaraRadera
  3. Ja, precis så tänkte jag!! :) Det är ju bra att kolla innan hur det funkar, så man inte står där helt rådvill när det väl gäller!!;)

    SvaraRadera