söndag 16 januari 2011

Frihetsgudinnor i byn

Den stora stjärnan har nu plockats ner, efter
lite vingel på byggställningen.
Stjärnan passade perfekt på huvudet
och Isabelle tyckte att skuggorna som kastades
på väggen såg ut som Frihetsgudinnan.
Johan drar fast osb-skivor på väggen
mot älven.
Jag hade lite målningsprojekt under de
svinkalla dagarna förra veckan.
När termometern kryper förbi -30 är
det inte roligt att vara ute.
Men som vanligt med mig, så har jag
inte svårt att hitta på inomhusprojekt!
Mammas gamla pigtittare
hamnade under pensel och miniroller.
Svart blev den, otippat eller?
Även den gamla träsoffan som jag fått
av min morfar blev ommålad.
Färdig!
Soffan kommer troligtvis att stå
i hallen i nya huset. Där kommer den
att passa perfekt.

1 kommentar:

  1. Vilka frihetsgudinnor, så snygga =)
    Åh, vad fina dom blev (pigtittaren och soffan), himla snygga!
    Kram

    SvaraRadera